10 mei 2015

Liefde voor alle wens mama's

Moederdag, vandaag is het zover. Een dag waar ik al even tegenop keek en omdat de reclames rondom Moederdag enorm aanwezig zijn is het iets waar je niet van kunt ontsnappen. Zo kreeg ik een email met de tekst 'Leuke aanbiedingen voor jou en je kleintje', hoorde ik op de radio dat 'moeders het verdienen om een cadeautje te krijgen' en zag ik gelukkige foto's van moeder en kind in reclamefolders.
Ik waardeer mijn moeder iedere dag en ben dan ook van mening dat dit niet een speciale dag nodig heeft. Maargoed, hij is er nu eenmaal. Ook dit jaar ben ik zelf geen moeder en mensen die ik persoonlijk ken zullen het ook een pijnlijke dag vinden.
Maar hoe komen we deze dag door? Ik heb wat tips om de dag wat dragelijker te maken.

1. Laat Facebook voor wat het is vandaag!
Dit kan misschien wel een van de belangrijkste zijn. Mij is het al niet gelukt. Als social media liefhebber die ik ben opende ik vanochtend vroeg al mijn Facebook account. Daar waren de eerste 7 posts foto's van Moederdag ontbijtjes en zelfgemaakte cadeaus. Gezien mijn leeftijd zijn er veel mensen in mijn vriendenlijst die dit jaar voor het eerst Moederdag vieren. Erg blij voor hun, maar zeer pijnlijk om al deze posts te zien.

2. Ga naar ouders, schoonouders, peelgouders en stiefouders voordat je zus met haar kroost komt.
Ja, je bent dol op je neefjes en nichtjes maar op een dag als vandaag is het iets te confronterend om ze om je heen te hebben. Wanneer ze bekend zijn met jullie kinderwens, wees er open over. Weten ze het niet? Zeg dat je nog even naar de leuke markt in de stad wil of samen wil genieten van de zondag. Denk aan jezelf!

3. Koop iets leuks voor jezelf.
Het is natuurlijk geweldig lief als je partner heeft gedacht aan een kleinigheidje. Ondanks dat je geen kinderen hebt ben je nog wel een moeder in je hart. Ik heb voor mezelf een lock machine gekocht. Ik ben enorm blij en ik kan me er uren achter verstoppen, ideaal op een dag als vandaag! Koop of doe is wat je graag wilde en waar je jezelf in kan verliezen. Gewoon, omdat het soms fijn is!

4. Geniet van de vrijheid.
Liever wil je gebonden zitten aan voedingen iedere 4 uur en een baby die lief naar je lacht. Maar het feit is dat het vandaag niet zover is wat betekent dat je alle kanten op kunt. Probeer het van een andere kant te zien en pak je spullen en ga heen waar je heen wil. Geniet van deze vrijheid en geniet vooral van elkaar.

5. Heb een infertiliteit-vrije dag.
Nou, mij is het al niet gelukt. Ik ben op Pinterest gaan kijken, op de besloten groep van Freya op Facebook en ik schrijf dit blog. Of ik me er beter bij voel, ik weet het niet. Maar probeer een dagje niet teveel stil te staan bij het feit dat zwanger worden (nog) niet lukt. Ja, ik weet het: makkelijker gezegd dan gedaan! Voor mij zal het dan ook niet gaan lukken maar wie weet, voor jou wel :)

Nu, sluit alles af en geniet samen met je partner van deze dag. Ik ben vandaag erg dankbaar voor mijn lieve man, mijn hondjes en mijn mama en zal proberen te genieten vandaag. Doe jij dat ook?

Wees ervan bewust dat ik aan je denk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Design by Freeborboleta