24 feb 2015

Eentje met wielen alsjeblieft

Bijna iedere woensdag zijn we samen vrij. We proberen dan bijvoorbeeld naar de winkels te gaan of iets anders van onze eindeloze to-do lijst af te strepen. Deze keer gingen we onder andere even naar het ziekenhuis. Over een week mochten we terecht voor het vruchtbaarheidsonderzoek en daarvoor moesten we ponsplaatjes hebben. Wij kennen onszelf goed en we moeten nogal eens op het laatste moment gaan haasten omdat we aan de late kant zijn. Daarom besloten we dan ook dat we de ponsplaatjes alvast wilde laten maken. Nadat we de ponsplaatjes in onze portemonnee hadden gedaan liepen we door naar de juiste afdeling, gewoon om alvast eens te kijken hoever het is. We wisten nu al een maand dat we deze afspraak hadden en het wachten is erg lastig. Je wil graag iets doen maar je kunt nog niets doen (behalve dan het voor de hand liggende). Toen we naar de afdeling liepen kwamen we langs een klein winkeltje in het ziekenhuis waar ze allerlei baby producten verkochten. Super lieve t-shirtjes, kleine sokjes en grappige slabbetjes. Mijn oog viel direct op de kinderwagen die daar stond. Een Joolz kinderwagen met bruin handvat en mooie stoffen. Ik had het laatst met mijn man al over kinderwagens gehad en wilde hem dan ook graag even aanwijzen.

Wij vinden het zelf prettig om met voorbereidingen bezig te zijn. Mijn man heeft er alle vertrouwen in dat wij ooit een baby van ons zelf vast mogen houden dus voor hem is het gewoon een opschuiving van tijd. We kijken er nu alvast naar zodat we er alvast mee bezig zijn. Ik heb er zelf helaas een stuk minder vertrouwen in. Natuurlijk blijft mijn wens ongewijzigd maar de gedachtes van adoptie of pleegkinderen zijn al meerdere malen door mijn hoofd gegaan. Dat wil niet zeggen dat ik de kans op een baby van onszelf volledig uitsluit, juist niet!

We liepen verder naar de afdeling en toen we daar waren geweest liepen we weer naar de auto. Ongeveer 5 minuutjes lopen, fijn dat we dat weten. We besloten om even naar de baby winkel te gaan. Gewoon, zodat we eens kunnen kijken naar al die kinderwagens. Omdat beide vriendinnen een baby hebben (en een kinderwagen natuurlijk) heb ik 'ervaring' met twee kinderwagens. Beide waren anders en hadden in mijn ogen voor en nadelen. Ik weet eigenlijk wel wat ik zoek in een kinderwagen en het is alleen maar fijn om te weten wat je wil.

Eenmaal aangekomen bij de baby winkel liepen we direct naar de kinderwagens. Er waren vele verschillende modellen. Zo waren er hoge, lage, elektrische, twins etcetera. We liepen een rondje en reden wat kinderwagens heen en weer. We spraken over alle opties die ze hebben en sloten al snel dingen uit. De kinderwagen moet compact zijn, vooral voor in de auto (als hij is ingeklapt). We liepen naar een kinderwagen die ons erg aansprak en probeerde hem, na hem kort te bezichtigen, in te klappen. Erg lastig en met wat hulp van de medewerker klapte we hem zo in. Jeej, dat ging makkelijk! Steeds meer opties werden ons duidelijk en langzaam werden we verliefd op de kinderwagen.
Ik keek naar de plek waar het kindje zou komen te liggen en voor het eerst sinds mijn relatie met mijn man zag ik het voor me hoe een kindje van ons samen er uit zou kunnen zien. Een kindje van hem en mij uit pure liefde voor elkaar. Ik zag mezelf achter deze kinderwagen lopen en het voelde direct als onze kinderwagen. Het was voor het eerst dat ik me zo voelde en ik genoot er van.
Dus nu, als ik eventjes een oppepper nodig heb, dan kijk ik eventjes naar de foto. Wellicht raar voor vele maar voor mij heel goed!



Liefs Puck

2 opmerkingen:

  1. Dag lieve puck
    Heel herkenbaar hoor, hier mn telefoon vol met babykamers en de wagen is ook al uitgezocht! 5 Maart eerste afspraak bij gynaecoloog, hopelijk krijgen we dan meer duidelijkheid in waarom we al 3 miskramen hebben moeten ervaren. Veel sterkte ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vervelend nieuw Laury. Vreselijk! Ik hoop dat je duidelijkheid kunt krijgen. Fijn om te weten dat je niet alleen bent <3

    BeantwoordenVerwijderen

Design by Freeborboleta