12 mrt 2015

Een parkeerplek speciaal voor ons

'Maar komt het wel goed dan? '. Eventjes was ik stil. 'Ze hebben niet gezegd dat het per definitie niet goed gaat komen' hoorde ik mezelf zeggen tegen mijn collega. Nee, ik heb er nog geen vrede mee. We zijn inmiddels ongeveer 2 weken verder en het valt me nog steeds erg zwaar. Ik merk dat ik mezelf niet ben en dat bevalt me niet. Ik heb mijn webwinkel gesloten want zelfs daar ervaar ik momenteel geen plezier in. Het voelt als een 'moet' en ik moet al zoveel.
Ik probeer een stapje terug te nemen maar het voelt alsof ik stil sta.

Natuurlijk ben ik niet alleen in deze reis en samen met mijn man proberen we ook te zorgen voor wat afleiding. Zo gingen we laatst naar de Ikea. Een tijdje geleden hebben we mijn kantoor helemaal veranderd om het efficiënter te maken. Ja, efficiënt is het wel maar mooier niet. Het is een rommel en het werkt helemaal niet fijn: niet helemaal efficiënt dus...We besloten dus om weer wat aanpassingen te maken en gingen naar de Ikea. We kwamen daar aan en zochten naar een parkeerplek. Ja, daar was er een! We reden ernaar toe en zagen op de grond een groot symbool van een papa, mama, kind en kinderwagen staan. De plek was gereserveerd voor mensen met kinderen, een gezin. Stilletjes en lichtelijk beledigd reden wij met z'n tweeën door naar een plek voor ons, zonder symbool.

Een paar dagen later gingen we weer naar de Ikea. We moesten nog een kastje hebben en aangezien we allebei vrij waren gingen we weer op pad. Vandaag waren we niet alleen, we mochten namelijk oppassen op ons lieve vriendinnetje. Eenmaal aangekomen bij de Ikea reden we langs dezelfde plek als een paar dagen geleden. Ik keek over mijn schouder naar de Maxi Cosi op de achterbank en lachte vervolgens naar mijn man die vloeiend de parkeerplek op reed. Met een tevreden gevoel haalden we de kleine baby uit de autostoel en gaven haar een warme plek in de reiswieg. Ondanks dat het natuurlijk niet voelt als een papa en mama was het heerlijk om met haar op pad te zijn.
En wij vonden het natuurlijk veel leuker, de kleine meid lag tijdens het hele bezoek te slapen. :)

Liefs Puck

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Design by Freeborboleta